Pomnóż!
Zbuduj interaktywną grę matematyczną w programie do programowania wizualnego, która będzie testować umiejętności mnożenia. Gra powinna poprosić użytkownika o wykonanie 10 różnych zadań z mnożenia dwóch liczb z zakresu od 1 do 10. Po każdej próbie, jeśli wynik mnożenia będzie większy niż 8, gra powinna gratulować użytkownikowi wyświetlając komunikat 'Świetny wynik!’. Jeśli użytkownik poda poprawną odpowiedź na pytanie o iloczyn dwóch liczb, powinien otrzymać pochwałę 'Bardzo dobrze!’. W przeciwnym razie, gra powinna informować o błędzie komunikatem 'Oj, nie udało się!’. Gra kończy się po zadaniu 10 pytań.
Musisz stworzyć zmienną: „licznik” i blok „test” w którym wykorzystuje się dwie wartości: „liczba1” i „liczba2”.
Wyjaśnienie skryptu:
- Kiedy kliknięto – Rozpoczyna działanie skryptu po naciśnięciu przycisku start lub kliknięciu na określonym obszarze.
- Ustaw 'licznik’ na 0 – Inicjalizuje zmienną 'licznik’, która będzie śledzić liczbę zadań.
- Powiedz 'Mnożenie 10 zadań przez 2 sekundy’ – Wyświetla na ekranie instrukcję o działaniu gry.
- Powtórz 10 razy – Pętla, która będzie wykonana dziesięć razy, co odpowiada liczbie zadań.
- W pętli:
- Powiedz 'Ile wynosi iloczyn?’ przez 2 sekundy – Stawia pytanie o wynik mnożenia dwóch liczb.
- Test: losuj liczbę od 1 do 10 – Losuje pierwszą liczbę do mnożenia.
- Losuj liczbę od 1 do 10 – Losuje drugą liczbę do mnożenia.
- Jeżeli 'licznik’ > 8 – Sprawdza, czy wynik mnożenia jest większy niż 8.
- Powiedz 'Świetny wynik!’ przez 2 sekundy – Jeśli wynik jest większy niż 8, wyświetla pochwałę.
- Definiuj 'test liczba1 liczba2′ – Blok definiujący funkcję 'test’, która przyjmuje dwie liczby jako argumenty.
- W definicji funkcji 'test’:
- Zapytaj [łącz 'liczba1′ i 'liczba2′] i czekaj – Wyświetla pytanie z iloczynem dwóch liczb i oczekuje na odpowiedź.
- Jeżeli 'odpowiedź’ = 'liczba1′ * 'liczba2′ – Sprawdza, czy użytkownik podał poprawny wynik mnożenia.
- Powiedz 'Bardzo dobrze!’ przez 2 sekundy – Jeśli odpowiedź jest poprawna, wyświetla gratulacje.
- Zmień 'licznik’ o 1 – Zwiększa licznik o 1 po każdej odpowiedzi, niezależnie od jej poprawności.
- W przeciwnym razie – Jeśli odpowiedź jest nieprawidłowa…
- Powiedz 'Oj, nie udało się!’ przez 2 sekundy – Informuje użytkownika o błędnej odpowiedzi.
- Zatrzymaj ten skrypt – Zatrzymuje działanie skryptu po wykonaniu dziesięciu pytań.